Este AI-ul în marketing o sabie sau un scut?

În cartea lor de referință, Căderea publicității și ascensiunea PR-ului, Al Ries și Laura Ries descriu faimos PR-ul ca o sabie și publicitatea ca un scut.

Prin aceasta, ei înțeleg că PR-ul îndeplinește un rol de construire a brandului într-o campanie, iar publicitatea îndeplinește un rol defensiv, menținând valorile mărcii odată ce PR-ul le-a creat. În linii mari, aceasta este o idee cu care pot fi de acord, chiar și după multi ani.

Dar mă face să pun aceeași întrebare despre AI – este o sabie sau un scut? Sau altceva?

Aura AI

Săptămâna trecută, la conferința CIPR Midlands, Peter Heneghan, fondatorul unei organizații numite The Future Communicator, a vorbit despre o idee numită aura AI. Heneghan folosește această expresie pentru a descrie grupul de tehnologii care stau în jurul unei organizații și între aceasta și rețelele sociale – și s-ar putea argumenta chiar mass-media.

Heneghan include instrumente precum Beautiful.AI, Canva, Discord, Feedly, Grammarly, HeyGen, MailChimp și OpenAI în această categorie. Această idee m-a făcut să mă întreb, această aură, acest cerc sau barieră de lumină, îndeplinește un rol de construire a brandului sau un rol defensiv?

Atac sau apărare?

În linii mari, toate aceste instrumente sunt creative, așa că s-ar putea argumenta că îndeplinesc un rol de construire a brandului. Cu toate acestea, publicitatea este, de asemenea, o activitate constructivă și creativă. Metafora originală a lui Ries nu ne cere să considerăm dacă o acțiune este agresivă sau pozitivă, ci mai degrabă poziția pe care o ocupă acea acțiune în istoria unui brand.

El a argumentat că PR-ul construiește branduri și doar atunci când aceste branduri au fost construite, publicitatea ar trebui să intervină și să înceapă să le apere. Aceasta este o chestiune de cronologie, nu de proactivitate.

Așadar, rolul AI-ului generativ ca un instrument de marketing de gherilă, unul care permite brandurilor mici să concureze la scară cu cele mai mari, înseamnă că este o sabie? În istoria unui brand, îndeplinește un rol mai activ în primele zile?

Nu neapărat, unele dintre cele mai progresive activități de marketing bazate pe AI pe care le-am întâlnit au fost în organizații mari.

Cred că răspunsul stă într-o reîncadrare a declarației originale a lui Ries. AI-ul, la fel ca atât PR-ul cât și publicitatea, nu este nici sabie, nici scut. Este o rampă de dezvoltare.

AI-ul permite practicienilor inteligenți să accelereze drumul pe care îl urmează către rezultatul final, să folosească resursele existente pentru a se ridica, literalmente, prin propriile forțe.

Aceasta se aplică atât într-o organizație mare, cât și într-una mică, deoarece AI-ul este, de foarte multe ori, un instrument personal. Majoritatea aplicațiilor bune de AI pe care le-am văzut au venit de la o organizație permisivă și progresivă care își îndeamnă oamenii să gândească și să experimenteze liber. Rareori vine din utilizarea impusă a unui anumit instrument AI pentru a atinge un rezultat distinct.

Așadar, puneți-vă săbiile deoparte, agățați-vă scuturile și priviți-vă picioarele. AI-ul în marketing este doar o chestiune de pași.

Final:493 words

Nota redacției:Dacă dorești să te asiguri că rămâi la curent cu materialele de presă, conținutul de blog concentrat pe opinii și studiile de caz de la Stone Junction, poți să te abonezi pentru a primi articolele de pe blog ale companiei pe e-mail aici.

Solicitări de presă: Richard Stone ori Georgiana Marian, Stone Junction Eastern Europe

Piața Emanuil Gojdu, nr. 37, bl. A5, Oradea, Romania

Telefon: +44 (0) 1785 225416

e-mail:richards@stonejunction.co.uk or georgiana@stonejunction.co.uk

www: www.stonejunction.co.uk

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/stone-junction-ltd?

Twitter:www.twitter.com/StoneJunctionPR

Facebook:http://www.facebook.com/technicalPR

Despre Stone Junction: Agenția specializată în PR STEM (Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică), Stone Junction, este membru afiliat corporativ al CIPR și membru deplin al PRCA.

Compania își are sediul în Stafford și se mândrește cu o echipă de 35 de consultanți care vorbesc treisprezece limbi între ei și sunt calificați în domenii precum chimia, electronica și IT, până la biologie și științe naturale.

Începând din 2015, business-ul a câștigat 35 de premii în domeniul PR-ului și marketingului și este una dintre primele 40 de agenții de PR în tehnologie conform PR Week, una dintre primele 150 de agenții din Marea Britanie și una dintre primele 50 de agenții din afara Londrei. A fost numită Consultanța de Excelență în Midlands de către CIPR în 2018 și 2019 și Consultanța Mare de Excelență în Midlands de către PRCA în 2018, 2019 și 2020. În 2020 a primit Mark of Excellence din partea CIPR în categoria „Cea mai bună agenție specialistă” la premiile sale naționale de excelență și în 2021 a primit același premiu pentru cea mai bună inițiativă de bunăstare a personalului. Noi credem că suntem cei mai buni.

Ref:SJE431/05/24